Kerhokuvia v. 2022

14.12.2022 pikkujoulumme alkajaisiksi Anne Merivaara liikuntakeskus Olosta ohjasi alkulämmittely-jumpan
Jouluinen riisipuuro rusinasopan sekä joululimppu kinkkuleikkeen kera maistui jumppaajille.
Kahvipöytä torttuineen kruunasi päivän.
Joululauluja laulettiin... kunnes riehakkaat pukki ja tonttu pelmahtivat tanssien tupaan äänitorvea töräytellen. Lahjoja löytyi tuomisinaan.
Joulukranssityöpaja 21.11.22 OJAE:n jäsenille Oma Säästöpankin tiloissa. Yritysrahoituspäällikkö Marianne Pohjola toivotti osallistujat tervetulleiksi.
Ohjaajana toimi Marianne Ekdahl (Kukkakauppa Marianne Ekdahl, Tuira). Kaikki materiaalit kransseihin olivat hänen tuomiaan.
9.11.2022 naiset lauloivat isille tulevan viikonlopun Isänpäivän kunniaksi
Tanhuryhmä Sitriinit esiintyivät 19.10.2022
Tanhuryhmä Sitriinit 19.10.2022
Itämaisen tanssin leidit esiintyivät meille 12.10.2022
4.6.2022 Kerhon miehistä koottu lauluryhmä juhlisti lauluillaan äideille kahavein ja ruusuin omistettua äitienpäivätilaisuutta.
Keskiviikkona 18.5.2022 oli kevään viimeinen kerhokokoontuminen. Paikalla oli mukavasti väkeä ja porinasta päätellen paljon oli juttua jäänyt toisille kertomatta kevätkauden ajalta. Yksin- ja yhteislaulun kera jätettiin hyvät lämpimän kesän toivotukset kerholaisille.
Oulun Osuuspankin lakimies Johanna Keskitalo kertomassa, pienen teknisen alkuhämmingin jälkeen, 11.5.22 erittäin tärkeästä edunvalvonta valtuutusasiasta, joka olisi kaikkien hyvä ottaa huomioon ja hoitaa.
Heli Similä Pohjois-Pohjanmaan Martoista kertoi 4.5.2022 "Ruokailoa ikävuosiin" teemalla ravinnon tärkeydestä ikääntyville. Kuituja, marjoja, kasviksia reilusti päivän aterioihin. Kananmunatkaan eivät nykytiedon mukaan ole niin pahasta. Mutta kovia rasvoja pitää välttää.
Juha ja Leena pistivät jalalla koreasti foksi/fuskun, valssin ja vähän erikoisemman salsa-rytmin tahdissa kolme kipaletta. Kuten kuvasta näkyy niin esiintymistilanteessa pitää olla tarkkana, että askeleet napsahtavat yhtäaikaisesti kohdilleen.
Käyttöpäällikkö Matti Lehto Oulun Energia Sähköverkko Oy:stä kertomassa meille 27.4.22 sähkön tuottamiseen, toimittamiseen ja käyttöön Oulun Energian alueella. Samalla hän kertoi elävin esimerkein miten itsekukanenkin voi vaikuttaa ja varautua, jos johto ei tuokaan tänään kattoon valkeaa eikä puhelimen laturiin virtaa. Matin esitys alla tiedosto-osiossa.
Joskus voi jatkuva vilkas silmien räpsyttely antaa vahingossa väärän käsityksen vaikkapa vastakkaiselle sukupuolelle, mutta syynä voikin olla kuivuuden aiheuttama vaiva silmässä. Silmien kuivuudesta ja kyseisen vaivan tutkimisesta ja hoitamisesta kävi Mikko Järvinen Opti-Silmästä kertomassa 20.4.22.
Jatkossa kerhon ohjelmaan kuuluu aina laulua yksin ja yhdessä kuoron kera. Laulukuoroon voi tulla mukaan laulamaan. Kuoroa vetää Jarmo Niskala ja sitä haitarilla säestää Hannes Leskinen.
13.4.2022 Hannu Tarvas tulkitsi rennolla otteella Oiva Arvolan Saagoja ja Kainuulaisen kirkonmiehen Risto Kormilaisen runoja. Viimeisenä hän lausui Eino Leinon jo vuonna 1917 kirjoittaman ja painavasti nykypäivään osuvan runon Terve Ukraina
Päiväretki Kemin lumilinnaan ja Haaparannalle 6.4.2022. Retkeä juhlisti Tasavallan Presidentti Sauli Niinistön kohtaaminen lumilinnassa. Lumiveistoskuva paikalta.
Menieriliiton esitykseen toivat oman asiaan liittyvän "esityksensä" Pirjo ja Eija mummot 30.3.2022.
Jussin Pyöräpisteestä Aarne Kauhanen kävi 23.3.22 kertomassa sähköpyörien tekniikasta ja samalla hän vastaili kiinnostuneen yleisön esittämiin kysymyksiin.
Arpajaiset kuuluvat olennaisena osana kerhotoimintaamme. Kuvassa onnettarena Tarja Puutio Alamäen liikenteeltä 16.3.2022
Oulu-Koillismaan pelastuslaitokselta valmiuspäällikkö Esa Ahlberg kävi 9.3.2022 kertomassa pelastuspalvelutoiminnoista.